Bullying-ul la copii presupune o serie de actiuni fizice, verbale sau relationale, realizate cu intentie, care implica un dezechilibru de putere si care au drept consecinta intimidarea si umilirea copiilor mai mici sau a celor perceputi ca fiind mai slabi.
Bullying-ul este un termen des auzit si reprezinta o grava problema intalnita in scoli si in diverse alte medii sociale, astfel este important sa ne intrebam cum putem recunoaste la copiii nostri manifestarile care ne pot indica faptul ca sunt tinte ale bullying-ului sau, dimpotriva, sunt cei care prezinta comportamentele de hartuire, pentru a ii putea ajuta sa puna capat hartuirii si sa gestioneze impactul emotional al bullying-ului.
Participarea, intr-un mediu securizant, la un grup dedicat copiilor care au trecut sau trec prin experienta bullying-ului ii poate ajuta pe acestia sa gestioneze intr-o maniera sanatoasa urmarile psihologice ale acestei experiente dureroase si sa nu se mai simta singuri.
Obiective
– dobandirea capacitatii de identificare a situatiilor de bullying
– impartasirea propriilor experiente si trairi
– identificarea si exprimarea emotiilor asociate experientei bullying-ului
– gestionarea emotiilor si a comportamentelor
– dezvoltarea empatiei si a compasiunii fata de ceilalti
– dezvoltarea increderii in sine
– identificarea de modalitati adaptative de a raspunde la bullying si de a iesi din aceasta situatie, incetarea comportamentelor amenintatoare si inlocuirea acestora cu unele bazate pe respect si blandete
– identificarea unei retele de suport si dezvoltarea capacitatii de a cere ajutor.
Instrumente de lucru
– jocuri;
– art-terapie;
– povesti terapeutice;
– teatru (mima, imitatie, joc de rol).
DESFASURARE
Grupul este destinat copiilor cu varste cuprinse intre 7 si 10 ani. Programul este alcatuit din 5 intalniri, care vor avea loc miercurea, de la 17:30 la 19:30, in perioada 17 mai – 14 iunie. Grupa va fi formata din 5/6 participanti.
La incheierea grupului, parintii vor primi feedback cu privire la parcursul copilului de-a lungul intalnirilor:
– Notam observatiile noastre ca psihologi cu privire la comportamente, atitudini, moduri de relationare
-Notam felul in care fiecare copil isi cunoaste si isi poate exprima emotiile, cum le gestioneaza
-Notam observatii cu privire la eventualele conflicte pe care copilul le are in viata reala si cum a procedat pentru a le rezolva. De asemenea – care sunt relatiile pe care se bazeaza, cand se simte in siguranta, iubit, protejat.
– Notam progresul sau lipsa lui, ne punem foarte serios problema solutiilor pe termen mediu si lung.
Intr-o discutie pe care parintii o au cu fiecare dintre noi (Iulia si Diana), impartasim ce am observat si notat, discutam ce au observat si ei plecand de la motivul pentru care copiii au participat la acest grup.
Consilierea parintilor, desi limitata, este de asemenea oferita la cerere – ce este nevoie sa facem noi, ca parinti, in continuare, ce sa urmarim in evolutia copilului?
Nu avem solutii minune, nici nu oferim sfaturi daca nu sunt cerute – avem insa experienta in lucrul cu copiii si mult drag de oameni.
Cost participare: 420 RON
Inscrierea este validata in momentul achitarii unui avans de 220 RON în contul:
CRUT ELENA IULIANA CIP – RO57BTRLRONCRT0294452801.
Diferenta de 200 RON se achita la prima intalnire.
Atelierele au loc în Iasi, zona Tatarasi.
Detalii si inscrieri:
Diana Dodiță – 0743144517, elenadianaded@yahoo.com
Iulia Cruț – 0744234862, iuliacrut@yahoo.com
Atelierele sunt sustinute de Diana Dodiță, psiholog clinician, in colaborare cu Iulia Cruț, psihoterapeut.
Despre Diana Dodiță
Psiholog clinician
Master in „Evaluare clinica, consiliere si psihoterapie de cuplu si familie”, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi
Experienta in organizarea si desfasurarea de activitati educationale destinate copiilor din centrul „Pro Familia-Bistrita”, centru D.G.A.S.P.C., ca voluntar in cadrul Fundatiei de Sprijin Comunitar, Bacau
Experienta in desfasurarea de activitati de dezvoltare personala si orientare in cariera destinate copiilor, in cadrul Asociatiei „Patrimonium Bacoviensis”, Bacau.
Despre Iulia Cruț
Absolventa a facultatii de psihologie in cadrul Univ. Al. I. Cuza din Iasi
Formare ca psihoterapeut terapie ericksoniana si hipnoza clinica
Master – Evaluare clinica, consiliere si psihoterapie de cuplu si familie (an 2)
Terapie EMDR- terapia socului postraumatic, formator Peter Schutz – Austria
Utilizarea EMDR in tratarea tulburarilor anxioase si a traumei, formator Ad de Jongh – Olanda
Utilizarea psihodramei cu copii traumatizati si abuzati – formator Kate Kirk, Anglia
Analiza tranzactionala – terapie de grup (YCTA, Dave Spenceley)
Meditatie si mindfulness, desen si interpretare a mandalelor – formator Vlad T. Popescu
Autoare a cartilor ”Trei saptamani cu trei copii”, ”Mandale vindecatoare”, ”Cum sa nu ucizi joaca. Destine implinite si vocatie”, editura Meditative Arts.